За ініціативи голови Луганської обласної державної адміністрації – керівника військово-цивільної адміністрації Юрія Григорійовича Гарбуза в рамках Угоди про співробітництво за пілотним проектом «ЗМІНИМО КРАЇНУ РАЗОМ» стартувала програма педагогічного та культурного обміну між навчальними закладами Луганщини, Львівщини, Тернопільщини.
Освітянська мандрівка
Я - учасник проекту «Змінимо
країну разом» Лапаєва О.С. вчитель
початкових класів Красноріченської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Коли мені запропонували
прийняти участь у цьому проекті – погодилась без вагань. І всі мої очікування
здійснились.
20
листопада групу вчителів Кремінського
району з напутніми словами проводжали на терени Західної України начальних відділу
освіти Кремечуцький А.М. та завідуюча методичним кабінетом Мацегора Л.І.
А вранці 21 листопада вчителів Луганцини зустрічали начальник
обласного відділу освіти Тернопільської
області Хома Ольга
Зіновіївна, заступник голови обласної
адміністрації Юрик Юрій
Зіновійович та колектив центру творчості дітей та юнацтва.
Невдовзі я познайомились з колегої Лазарєвою
М. О. вчителем англійської мови Містківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Сватівського району з якою співпрацювала протягом
відрядження та з начальниками відділів
освіти Теребовлянського району : начальник
відділу освіти Теребовлянської райдержадміністрації Кацан Й.П. та начальник відділу освіти Теребовлянської
міської ради Семків Ю.І., які дбайливо супроводжували нас під перебування в
їхньому районі.
Наше місце проживання
- Микулинецький палац збудований
у 60 – х рр. 18 ст. Сьогодні тут розмістився бальнеологічний курорт із
цілющими сірчаними джерелами.
В ньому ми відчули затишок і комфорт. Головний лікар З.А. Ясеник надав можливості скористатися
всіма послугами здравниці.
Моїми кураторами були завідувач Теребовлянського районного
методичного кабінету Сурмай Л.О. ,директор Микулинецької школи Шафранська З.С. Зоряна Степанівна познайомила нас з програмою професійного і культурного обміну в Теребовлянському
районі, яку затвердив голова Теребовлянської райдержадміністрації Ю.Ништа та приймав в
ній особисту участь.
У Теребовлянському районі
функціонує 58 загальноосвітніх навчальних заклади, укомплектовано
411 класів, в яких навчається 5557 школярів.
Вихідною умовою рівного доступу до якісної освіти є модернізація мережі загальноосвітніх
навчальних закладів в районі. Я відвідала
22 школи різних за статусом
і 2 дитячих садочки.
Перша складова
перебування - професійний обмін.
Спочатку начальник відділу освіти Теребовлянської міської ради
Семків Ю.І. познайомив нас з навчальними закладами м. Теребовля.
Теребовлянський навчально-виховний комплекс (гімназія – спецшкола – інтернат з поглибленими
вивченням іноземних мов і збереженням класів для слабозорих
(гімназійне відділення - для здібних
дітей з населених пунктів району, слабозоре
- для дітей з вадами зору з
населених пунктів області), дошкільні групи "Рукавичка" та "Веселка».
Цей навчальний заклад, який бере свою історію від
польської гімназії.
- Участь у навчальних заняттях та виховних заходах.
- Зустріч на кафедрі початкового навчання з методист з початкової освіти районного методичного кабінету Лазорчик І.Б.
Теребовлянський навчально – реабілітаційний центр
Тернопільської обласної ради для глухо –
німих дітей та з тяжкими порушеннями
мовлення . Історія
інтернату розпочинається у 1945-1946 роках, коли із східних областей України було привезено в Теребовлю
шестеро глухих дітей-сиріт, які залишилися без даху над головою, з ними працювали двоє вчителів-вихователів. Сьогодні інтернат
займається вихованням дітей від 3 до 19 років та має
таку структуру дошкільне відділення , підготовчий клас, 1-13 класи, групи професійної підготовки за
спеціальностями “Кравець”, “Плодоовочівник”, “Оператор комп'ютерного набору”.
Теребовлянський ліцей з поглибленим вивченням іноземних мов.
Участь у навчальних заняттях.
Теребовлянська ЗОШ №1 І-ІІІ ст. Директор школи Пемковський В.Й. працює над тим,
щоб школа мала статус опорної школи .
Вчителі початкових класів зустрічала нас з хлібом і сіллю в неділю. Привітали та провели просвітницький тренінг. Відбулася творча зустріч з
письменницею Н.Михно. Кореспондент головної
газети Тернополя « Номер один» В.
Аверкієв взяв інтерв’ю.
Теребовлянська
ЗОШ № 2 І – ІІІ ст. В школі навчалися переважно діти військовослужбовців
Теребовлянської військової частини, мова викладання була російської. Тому в
народі її досі часто називають російською. Після розформування частини, школа стала україномовної.
Участь у навчальних заняттях та виховних
заходах.
Далі начальник відділу освіти Теребовлянської райдержадміністрації Кацан Й.П. знайомив нас з навчально –виховним процесом зі школами району.
Завдяки утворення Микулинецької громади Микулинецькій школі було надано статус опорної школи. Школа, за якою ми закріплені.
Відвідали також філії опорної школи І ступеня :
Волянська ( школа - сад) – 16 дітей
Кривківська – 11 дітей
Конопківська – 26 дітей
Нас запросили на виховні заходи до
Микулинецької школи та на зустріч з методистом районного
відділу освіти Савончак Р. Г
Золотниківська
ОТГ: Вишнівчицька ЗОШ І-ІІІ
ступенів, Золотниківська ЗОШ І-ІІІ
ступенів, ДНЗ.
Іванівська ОТГ : Глещавівська ЗОШ І-ІІст. (32
учні), Іванівська ЗОШ І-ІІІст.,
Ілавчевська ЗОШ І-ІІІст.,
- Участь виховних заходах.
- Зустріч з художницею Марією Ворончак.
- Засідання круглого столу на тему : “Схід і захід разом “ за участю голови Іванівської ОТГ.
Струсівська загальноосвітня санаторна школа – інтернат,
дошкільні групи для дітей з
серцево- судиним захворюванням.
-
Тренінг.
- Знайомство з українськими традиціями у світлиці народознавства.
Струсівська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Степана Будного.
Екскурсія в
шкільний музей Степана Будного.
Засідання круглого столу за участю селищного голови Струсова.
Дарахівська ЗОШ І-ІІІ ст. Участь у виховних заходах.
Острівецька ЗОШ І-ІІІ ст .
Знайомство з учнями 4
класу, участь у тренінгу з основ здоров'я.
Острівецька ЗОШ І-ІІІ ст .
Знайомство з учнями 4
класу, участь у тренінгу з основ здоров'я.
Кобиловолоцька ЗОШ І-ІІІ ст. Традицією школи є Християнське таборування – тісна співпраця з
Церквою. Священики разом з
адміністрацією школи, групою дітей
приймають участь у запланованих заходах.
Колегіум для дівчат “Знамення” с. Зарваниця Колегіум пропонує : формацію
духовну, патріотичну , інтелектуальну; цілісна система виховання і розвитку
учениць заснована на християнських цінностях . Після успішного складання
іспитів колегіантки отримують атестат державного взірця.
Шкільна освіта
доповнюється спортивною школою та музичною школою.
Центр
туризму, краєзнавства і екскурсій учнівської
молоді здійснює
позашкільну освіту за туристсько-краєзнавчим напрямком.
Під час перебування в школах була залучена до
уроку та виховного заходу.
В навчальних закладах презентувала Луганську область презентація
«Луганщина - світанок України» та
навчально – виховну роботу рідної
школи. Відвідавши запропоновані
уроки в початкових класах , побачила що
вони проводяться відповідно до чинних навчальних програм, відповідають вимогам сучасного уроку, враховано методичні
рекомендації. Під час проведення уроків вчителі застосовують різноманітні
методи і прийоми, які використовують також вчителі нашої
школи. Одна з цікавих форм проведення
уроку, яку практикую в своїх роботі – це урок- вінок.
У Теребовлявлянській ЗОШ № 2 я
була присутня на уроці, якмий було проведену в такій формі. Проведення уроків з використанням ІКТ є систематичним як у наших школах так і школах
Теребовлянського району. У
Вишнівчивській школі вчитель математики поділилася досвідом проведення
тріарного уроку онлайн у рамках відкритої школи хмарних технологій.
Я в свою чергу поділилася з
колегами досвідом роботи тренінгових занять з основ здоров'я, надала власні розробки. З учнями 4 класу Острівецького ЗОШ та їхнім класним Людмилою Олегівною ми
знайшли багато спільного. Тому я запропонувала подальше спілкування. На одній з класних годин зі своїми учнями ми
обміркували, що напишемо в листі новим друзям.
Основні орієнтири
виховання та традиційні виховні заходи –
однакові.
Велика увага приділяється
споконвічним цінностям: любові до Батьківщини, духовності , моральності на
місцевому матеріалі Тернопілля . Цей напрямок
виховання і розвитку учнів заснований на християнських цінностях у
тісній співпраці з Церквою. Цей вплив
відчувається в поведінці дітей.
В свою чергу я привернула увагу до
авторської програми вчителів нашої школи
Чекмарьової Л.В., Анголенко З.І. «Сходження до духовності».
Немає коментарів:
Дописати коментар