Учитель року




ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА УЧАСНИКА КОНКУРСУ
«УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2017»

                  Лапаєва_________
                      (Прізвище)
                  Олена___________
                        (Ім’я)
                Сергіївна_________
                   (По-батькові)





1
Прізвище, ім’я та по батькові
Лапаєва Олена Сергіївна
2
Які вищі навчальні заклади закінчили, у якому році, спеціальність за дипломом
Слов’янський державний педагогічний інститут, 2002,
учитель початкових класів
3
Педагогічний стаж роботи
22 роки
4
Місце роботи (назва закладу)
Красноріченська ЗОШ І-ІІІ ступенів Кремінської районної ради Луганської області
5
Посада
Вчитель початкових класів
6
Кваліфікаційна категорія
І категорія
7
Звання
-
8
Класи, в яких викладаєте
4 клас
9
Посилання на власний інтернет-ресурс
olenalapaeva.blogspot.com
10
Педагогічне кредо
«Я знаю свою мету, чітко формулюю, уявляю й  прагну її досягти»
11
Інноваційні форми роботи та технології, що використовую:
Технологія розвитку критичного мислення – сучасний вид логічної діяльності, що має за мету систематичне вдосконалення  процесу і результатів мислення  на основі їх критичного аналізу , розуміння й оцінювання.  Використовую різноманітні її форми і прийоми, наприклад «Сенкан»,  «Кубування»,  «Кероване читання з передбаченням». Особливу увагу приділяю  методу «Кластер», це графічний прийом, який сприяє систематизації та узагальненню навчального матеріалу. Використовую  його переважно на уроках природознавства  при вивченні тем «Океани», «Материки» тощо.
Проектна технологія -  це перспективна технологія , тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує ключові життєві компетенції. Основна мета навчального проекту  «Я пізнаю Україну»  збагатити знання учнів про Україну за допомогою міжпредметних зв’язків.  Цікавими  проектами також є  «Родинні реліквії»,  «Математичні прислів’я» , «Годівничка».
Ігрова технологія  - унікальна форма навчання, яка дозволяє мені зробити цікавими і захоплюючими не тільки роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, але й буденні кроки з вивчення предметів. Самостійно створюю ігрові технології, які використовую на уроках  літературного читання. Найбільше подобається моїм  учням гра «Шифрувальники», «Чарівна лотерея». 
Особистісно-орієнтоване навчання – це процес психолого-педагогічної допомоги в ставленні її суб’єктивності,  соціалізації, життєвому самовизначенні. Я піклуюся про те, щоб навчально-виховний процес містив у собі ситуацію успіху. Тому створила модель виховної системи  класу  «Перші сходинки до успіху» . І це стосується діяльності як індивідуальної, так і групової роботи учнів. Учні мають власне портфоліо «Скарбничка успіхів» та  портфоліо  класу «Разом до вершин успіху».    
Використовуючи інноваційні технології навчання, переконалась, що учні краще аналізують, зіставляють, виділяють головне, вміло застосовують  набуті знання на практиці, формуються комунікативні навички.
12
АВТОПОРТРЕТ «Я – ПЕДАГОГ І ОСОБИСТІСТЬ»
Учительська доля – моє це життя.
Я вибрала долю сама,
І що зі мною не станеться, -
У мене жодних претензій нема
До Долі – моєї обраниці.
Ліна Костенко
Людина все своє життя навчається та виховується  і навчає та виховує інших. Моє життєве кредо співпадає з педагогічним «Я знаю свою мету, чітко формулюю, уявляю й прагну її досягти». Як педагог я можу навчати, надихати й виховувати.  Як особистість я зуміла виявити свої схильності, розкрити свої таланти, подолати свої недоліки й завдяки цьому досягнути успіху в житті й бути щасливою. Щаслива, бо маю родину  -  єдиний справжній рахунок у банку. Щодня кладу на нього любов, ніжність, вірність, жертовність, а отримую з такого капіталу  незліченні відсотки. Щаслива, що працюю у своїй рідній школі, де її стіни мене зігрівають і придають мені сили. Щаслива, тому що потрібна своїм учням, батькам учнів, колегам. 
На все життя запам’ятовується перша лінійка, перший дзвінок, добрий погляд і ласкава усмішка  першої вчительки. Я - перший учитель, який входить у життя дитини. Душа дитини – це як мозаїка, що складається з багатьох різнокольорових частинок, яку я повинна зібрати в одне ціле. А домогтися її можна лише щоденною копіткою працею.
Про свою роботу складно й водночас просто розповідати. Адже це  і календарні, виховні плани, і перевірка зошитів, і звітна документація, і підготовки до уроків. З іншого боку – це творчі зустрічі, цікаві справи, проекти, відкриття малі й великі. Учитель – це спосіб життя!
Я люблю свою професію, пишаюся нею.
Хоча в моїй професії може змінитися багато чого. Підручники стануть електронними. З’являться електронні журнали й щоденники.  Роботи можна буде не писати, а друкувати . Корисну інформацію учні та їх батьки можуть побачити на шкільному сайті. Але я – Учитель – це незмінно. Моя місія, як педагога й особистості, бути провідником. Провідником доброго, світлого, вічного. А головне – це щоденне творіння Людини! Тому я постійно вдосконалюю свої особисті якості, створюючи , таким чином, свій власний неповторний стиль життя.
Я знаю: учителями не стають, ними народжуються. Спасибі Тобі, Господи, за те, що я - учитель. Спасибі за те, що я можу робити те, що мені подобається. Спасибі за те, що Ти наставив і привів мене до улюбленої справи. Спасибі за те, що Ти даруєш мені іноді вільні хвилини натхнення, коли я можу взяти чистий аркуш паперу і написати про те, чим живе моя душа.


_____________ /_______________________/
(підпис)                       (Прізвище, ініціали)


«___»___________20___ р.



      
«Формування критичного мислення  учнів початкової школи»
ОПИС ДОСВІДУ
Лапаєвої Олени Сергіївни, вчителя початкових класів
Красноріченської загальноосвітньої школи
Кремінської районної ради Луганської області

Найважливіше завдання цивілізації – навчити людину мислити
Едісон
Актуальність
Динамічний соціальний прогрес, постійне збільшення об’єму нової інформації стрімко скорочує частку знань, яку людина отримує в період шкільної освіти.
Формування критичного мислення в час поширення інформаційного простору набуває особливої актуальності. Під критичним мисленням навчальної діяльності розуміють сукупність якостей і вмінь, які обумовлюють високий рівень дослідницької культури учня та вчителя, а також оцінне мислення, рефлексивне, для якого знання не кінцева, а початкова крапка. Сучасний оточуючий світ потребує від особи самостійного виявлення й вирішення проблем, здібностей добувати, структурувати, оцінювати інформацію, організовувати власну діяльність та ефективно працювати в комунікації.
Виходячи із зазначеного вище, я обрала проблему, над якою працюю останні три роки: «Формування критичного мислення учнів початкової школи».
Тема досвіду  відображає головну проблему реформування сучасної освіти, озброєння школярів уміннями й навичками саморозвитку особистості, яке значною мірою вирішується шляхом упровадження інноваційних технологій організації процесу навчання та виховання, серед яких провідне місце займає технологія розвитку критичного мислення (ТРКМ).
Природно, що я здійснила велику кропітку роботу з вивчення ТРКМ. Великий внесок в розвиток технології зробили вчені і педагоги США Чарльз Темпл, Джіні Стіл, Куртіс Мередіт. Вони синтезували колективні і групові засоби навчання, а також співробітництво, розвивальне навчання.
Ліпман, професор Колумбійського університету є автором концепції освіти як дослідження.
Зараз вчені практики розвивають практичні шляхи впровадження перспективних технологій.
Ідея досвіду полягає в тому, що використання ТРКМ у навчальному процесі забезпечує розвиток розумових навичок учнів, необхідних не тільки для навчання, а й для подальшого життя (приймати виважені рішення, працювати в команді, працювати з інформацією, самовдосконалюватися).
Новизна досвіду полягає в оригінальному використанні методів та прийомів технології розвитку критичного мислення в урочній та позаурочній діяльності. Індивідуальний внесок автора: розробка системи уроків з предмету «Я і Україна» з використанням методів і прийомів ТРКМ.
Можливості розвитку критичного мислення, які надає початкова школа.
Вік молодшого школяра – найчутливіший період для розвитку інтелектуальних здібностей дітей, тому необхідно приділяти увагу розвитку сприйняття, пам’яті, мислення дитини, які в дитинстві нероздільні.
Саме формуванню навичок критичного мислення на етапі початкової освіти приділяється особливе значення, тому що отриманий у цей період досвід багато в чому визначає успішність навчальної діяльності особистості в подальшому та ефективність професійної діяльності в житті.
Для дітей молодшого шкільного віку основна діяльність – навчальна. У процесі якої в дітей формуються основні психологічні процеси, властивості особистості. З’являються головні новоутворення віку – здібності до цілеспрямованих дій і до самоконтролю.
Дослідження психологів показали, що в початкових класах головне значення набуває подальший розвиток мислення.
Мислення в молодшому шкільному віці стає домінуючою функцією. В цьому віці воно знаходиться на переломному етапі розвитку, у дитини здійснюється  перехід від наочно-образного до словесно-логічного мислення.
З вищезазначеного випливає, що особливого значення при навчанні учнів початкової школи набуває розвиток  логічного мислення, використовуючи поняття й здібності мислити критично.
Мета  моєї роботи є створення умов для розвитку й виховання особистості молодшого школяра, формування його критичного мислення у відповідності з його можливостями й вимогами державних освітніх стандартів.
Розпочала роботу з формування всебічного розвитку дітей за рік до вступу їх у перший клас у центрі підготовки дитини до школи «Майбутній першокласник». Проаналізувавши новий Державний стандарт початкової освіти, визначила мету роботи, окреслила коло завдань, склала план і графік проведення занять для дітей. Для досягнення наступності у вихованні та навчанні школа майбутнього першокласника працювала  за програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», яка ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів до розвитку, виховання та навчання дошкільників, тісної взаємодії навчального закладу й родини у формуванні основ їхньої елементарної життєвої компетентності перед вступом до школи.
Перехід до шкільного життя пов'язаний зі зміною ігрової  діяльності на навчальну. Під час навчання в початковій школі в молодших школярів формуються  ключові  компетентності. Формування кожної  з них вимагає від учителя  системного впливу.
На мою думку, максимально ефективною є ТРКМ.

Відповідно до особливостей школярів, я планувала використання методів та прийомів. Застосовуючи метод «Кубування»  в 1-2-х класах використовувала три запитання, а у 3-4-х класах – шість запитань. Цей метод допомагає дитині визначити, яка інформація йому знайома, і що він узнав нового.
Вважаю, що особливе місце займає метод «Кластер». До того ж він дуже подобається дітям.
Використовую базову модель уроку.
І етап - виклик. На цій стадії учні висловлюють і фіксують всі знання по темі, які у них є, а також всі асоціації та припущення. Тут кластер - стимулюючий компонент пізнавальної діяльності молодших школярів, який створює мотивацію для роздумів до початку вивчення нової теми.
ІІ етап - осмислення. Далі прийом кластера дозволяє  структурувати навчальний матеріал, щоб покращити якість його засвоєння.
ІІІ етап - рефлексія. Це стадія узагальнення отриманих знань і умінь, які допоможуть систематизувати кластер.
З набуттям досвіду  у мене виникло питання «Що буде потім?». З’явилася ідея доповнити кластер ІV етапом, який я назвала «Перспектива». На цьому етапі набуті знання учні можуть застосувати у складанні проектів, організації виставок, презентацій тощо.
Працюючи з технологією розвитку критичного мислення, я усвідомлювала, що потрібно створювати певні умови, які здатні спонукати й стимулювати учнів до критичного мислення. Інтерактивний метод „Обери позицію” використовую на уроках з курсу «Я і Україна», предмету «Основи здоров’я», уроках розвитку зв’язного мовлення, на виховних годинах під час обговорення певних ситуацій. На уроках читання, української мови, курсу «Я і Україна» часто використовую «Сенкан», «Гронування», «Діаграму Вена». Також використовую «Прес-конференцію», «Мозковий штурм», «Інтерв’ю». Знайомі моїм учням і такі інтерактивні методи навчання, як «Обговорення проблеми в загальному колі», «Незакінчені речення», «Навчаючи – вчуся», «Навчальні пари» («Змійка», «Ескалатор»), «Два-чотири-усі разом» («Снігова куля»), «Ажурна пилка», «Акваріум», «Коло ідей» тощо. Особливої уваги потребує  уміння вчитися, яке формується в усіх освітніх галузях. На уроках створюю  такі ситуації, особливо за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, які викликають у дітей здивування, зацікавленість до знань та процесу їх сприйняття. Навчаю уміло користуватися підручниками – основними носіями базових знань  учня (прийом INSERT), словниками,  науково-популярною літературою, яка відповідає їх віковим особливостям. Мої учні  вже мають індивідуальний досвід самостійного «уміння вчитися» .
У своїй роботі постійно поєдную парну, групову та індивідуальну форми роботи з дітьми. Роботу в парах застосовую під час виконання учнями вивчення вірша напам’ять, під час рольового читання, вивчення ними нового правила або таблиці множення. Під час роботи в парах учні можуть перевірити знання один одного, обмінятися думками й лише тоді висловлювати свої ідеї класу.
Особиста причетність до важливих справ виховує почуття громадянської компетентності. Кожен мій урок містить у собі основну мету – виховати справжню людину.
Впевнена, що тільки через формування демократичного світогляду, здорового способу життя, через відродження національних традицій, через пропаганду духовних надбань українського народу, виховання любові до рідної землі формується громадянська компетентність. Ідея патріотичного виховання реалізується в проекті  « Я пізнаю Україну».
Я піклуюся про те, щоб навчально-виховний процес містив у собі ситуацію успіху. Тому створила модель виховної системи  класу «Перші сходинки до успіху». Учні мають власне портфоліо « Скарбничка успіхів» та  портфоліо  класу «Разом до вершин успіху».
Нова школа України потребує нового вчителя. Тому я активно використовую ресурси професійного розвитку.  Зокрема, взяла участь у проекті «Вчимося жити разом» та отримала сертифікат тренера з методики викладання курсу «Вчимося жити разом». У початковій школі цей курс впроваджується у навчальний процес через предмет «Основи здоров’я».
Наступним кроком був проект  «Змінимо країну разом» у рамках Угоди про співробітництво між Луганською, Львівською та Тернопільською областями з метою професійного та культурного обміну вчителів, під час якого я провела серію тренінгів з викладання курсу «Вчимося жити разом» з використанням ТРКМ.
Впровадження сучасних інформаційних технологій і перш за все технологій критичного мислення допоможе вчителю ефективно використовувати навчальний час та час підготовки до уроку, а також забезпечити молоде покоління знаннями, уміннями та навичками, і найголовніше, навчити їх вчитися, виживати в цьому інформаційному світі, світі швидких змін.
Для підвищення ефективності  використання ТРКМ у початковій школі, у тому числі як умови професійного розвитку вчителя та основи неперервного навчання протягом життя  необхідно:
·       створити систему роботи щодо використання технології розвитку критичного мислення відповідно до Державних стандартів нового покоління;
·       розробити методичні рекомендації щодо проведення уроків у початковій школі з використанням ТРКМ;
·        створити банк авторських, інтерактивних, комп’ютерних, дидактичних матеріалів  для використання в навчально-виховному процесі відповідно до нових Державних стандартів.

Використана література:
1.     Байбара Т.М. Компетентістний підхід в початковій ланці освіти: теоретичні засади/ Т.М.Байбара // Початкова школа, 2010.- №8.
2.     Вукіна Н.В., Дементієвська Н.П. Критичне мислення: як цього навчити.-Х.: Видавнича група «Основа», 2007.—110с.
3.     Матоніна Р.Д. Розвиток критичного мислення учнів початкових класів.   –Х.: Видавнича група «Основа», 2013. – 176 с.
4.      Працюємо за Новим Державним стандартом // Учитель початкових класів, 2012.-№1

5. Технології розвитку критичного мислення учнів // А.Кроуфор, В. Саул, С.Метюз, Д. Макінстер. – К.: Плеяди, 2006.-220 с.

Я ПІЗНАЮ УКРАЇНУ
Навчальний проект
Лапаєвої Олени Сергіївни, учителя початкових класів
Красноріченської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.
Кремінської районної ради Луганської області

ЗМІСТ
1.     Паспорт проекту
2.     Пояснювальна записка
3.     Типологія проекту
4.     Етапи реалізації проекту
5.     Календар проекту
6.     Планування діяльності
7.     Очікувані результати
8.     Додатки

ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
Тема проекту    
Я пізнаю Україну
Автор
Лапаєва О.С.
Координатор
Чекмарьова Л.В.
Тип проекту    
навчально- виховний;  колективний
Учасники проекту                   
учні 4 класу
Навчальні предмети, з якими пов'язаний проект:
українська мова, літературне читання, природознавство, курс «Я у світі».
Державні освітні  стандарти та навчальні програми:
                 Оновлена навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи 2016 р.
                 Програма  «Основні  орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»
                 Методичні рекомендації щодо національно - патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
                 Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді України.
База реалізації проекту
Красноріченська ЗОШ І–ІІІ ступенів
Кремінської районної ради
Луганської області
Термін реалізації проекту
2016 – 2017 навчальний рік


ПОЯСНЮВАЛЬНА  ЗАПИСКА
Я не бажаю бути перекотиполем, Іваном безрідним, тому докладу всіх зусиль, аби пізнати історію, культуру, традиції рідного  народу.
      I.            Актуальність  визначеної  теми.
Українська  держава  йде  шляхом  демократичного  розвитку. Українцям  притаманні  любов  до  рідної  землі, гордість  за  своє  минуле, повага  до  традицій, культури, духовних  надбань. Для  українського  народу  патріотизм  був  і  є  найбільшою  національною  цінністю,  тому  серед  пріоритетних  завдань,  що  стоять  перед  освітянами,  є  виховання  свідомого   громадянина – патріота  своєї  держави.
Почуття  патріотизму – основа  духовного  життя  кожної  людини,  її   прагнення  до  волі  та  процвітання  країни. Патріотизм  становить  одну  із  найважливіших  складових  частин  національного  світогляду  і  поведінки  людини  в  її  ставленні  до  рідного  краю, до  інших  націй  та  народностей. Збереження  історико–культурних  традицій  народу, знання  героїчного  минулого  рідного  краю  – це  основа  патріотичного  виховання  учнівської  молоді.
Патріотичне  виховання  стає  основою  всієї  системи  навчально – виховної  роботи  в  школі.  Патріотизм  як  моральна  якість  має  інтегральний  зміст. З  огляду  на  це  в  педагогічній  роботі  поєднано  ознайомлення  дітей  з  явищами  суспільного  життя, народознавством, засобами  мистецтва, практичною  діяльністю  дітей  ( праця, спостереження, ігри, творча  діяльність та  ін.), національними , державними  святами.
Основними  напрямками  патріотичного  виховання  є:
·                  формування  уявлень  про  сім’ю, родину, рід  і  родовід;
·                  краєзнавство;
·                  формування  знань  про  історію  рідного  краю;
·                  ознайомлення  з  традиціями  й  культурою  свого  народу.
Як  же  виховати  справжнього  громадянина  нашої  держави?  Яку  виховну  модель  створити  для  формування  в  учнів  ключових  компетентностей,  щоб  вона  могла  реалізуватись  через  різні  форми  виховних  заходів? Тільки   через  формування  демократичного  світогляду, здорового  способу  життя, через  відродження  національних  традицій, через  пропаганду  духовних  надбань  українського  народу, через  заходи, спрямовані  на  зміцнення  української  родини  та  виховання  любові  до  рідної  землі.
З метою реалізації ідеї патріотичного  виховання створила проект «Я пізнаю Україну».

1.     Мета проекту:
·                       пробудити
інтерес до пізнання рідного краю;
·                       збагатити
знання учнів про Україну за допомогою міжпредметних зв’язків;
·                       формувати 
науковий світогляд, уміння аналізувати, зв’язно й послідовно викладати думки;
·                       розвивати 
пізнавальний інтерес, здатність інтегрувати знання й уміння з різних галузей науки та мистецтва;
·                       поповнювати
активний словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до навчально-пізнавальної й художньої літератури;
·                       здійснювати
розвиток ініціативи, творчості, пошукової та інтелектуальної діяльності;
·                       створювати
презентації;
·                       прищеплювати
почуття гордості за свою Батьківщину;
·                       сприяти
формуванню національної свідомості, осмисленню себе як частинки великого українського народу;
·                       виховувати
відповідальність , почуття патріотизму.

III.            Основні  завдання  проекту:
Освітні завдання: ознайомити дітей зі  сторінками історії школи та визначними місцями рідного селища; розширити уявлення про  національні цінності українського народу ; формувати почуття гордості за українців, які зробили вагомий внесок у розвиток української та світової спільноти.
Розвивальні завдання: розвиток пізнавального інтересу до нових знань.
Виховні завдання: виховання любові та поваги до рідного краю.
 Реалізація завдань проекту  сприяє формуванню в молодших школярів ключових компетентностей:
·        уміння вчитися: здатність визначати мету своєї діяльності, планувати свої дії, добирати засоби досягнення мети, набувати індивідуального досвіду самоорганізації, робити нескладні дослідження;
·        загальнокультурної: мати уявлення про основні досягнення українського народу у сфері культури, усвідомлювати  їх важливість, знати й шанувати традиції, будувати стосунки на партнерській, толерантній основі:
·        громадянської:  усвідомлює свою приналежність до соціально– культурного середовища;
·        соціальної: здатність налагоджувати взаємодію в групі, виконує різні ролі;
·        інформаційно-комунікативної: добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел,  користуватися різноманітною довідковою літературою, уміти здійснювати комунікацію в групі та в колективі.

ТИПОЛОГІЯ ПРОЕКТУ:
·           за домінуючим видом діяльності:
пізнавально  – творчий;
·           за змістом:
інтеграція освітніх галузей, які знаходять своє продовження в позаурочній діяльності;
·           за кількістю учасників:
колективний;
·           за ступенем самостійності:
пізнавальний, творчий, частково - пошуковий.

·           за характером контактів:
внутрішній;

·           за характером координації :
з безпосередньою координацією;

·           за тривалістю:
довготривалий;

·           за формою роботи: 
пошук, обробка та аналіз інформації, поєднання групової та колективної роботи, урочної та позаурочної форм; робота з додатковою літературою, мережа Інтернет;
·           за кінцевим результатом:
·        творчий звіт, колаж.




ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Назва етапу
Структура  етапу
Партнери  у реалізації проекту
Термін виконання
Підготовчий

·       Діагностика інтересів, потреб, схильностей  учнів. 
·       Вибір теми,   формулювання
завдань проекту.
·       Співбесіди з батьками.
·       Складання плану роботи.
·       Інформування учнів.
·       Планування спільної роботи
Класний керівник
Лапаєва О.С.
Психолог Кузішина А.М.
Серпень – вересень
2016р.
Інформаційно-діагностичний
·        Вивчення мотивації учнів.
·        Робота з розвитку навичок пошукової ,  рефлексивної, оцінювальної діяльності учнів.
·        Формування вміння ставити завдання.
Класний керівник
Лапаєва О.С.,

Вересень-травень
2016р. – 2017р.
Аналітичний
Консультування учнів  щодо виконання проекту:
·        формування уміння аналізувати й систематизувати;
·        підготовка учнів до компонування матеріалу.
Класний керівник
Лапаєва О.С.,
батьківський комітет
Березень
2017р.
Узагальнюючий
·        Сформувати вміння аналізу й самоаналізу участі в проекті.
·        Підготувати презентацію  результатів проекту.
Класний керівник
Лапаєва О.С.
Квітень
2017р.
Заключний
·        Організувати обговорення процесу та результату роботи над проектом.
·        Оцінити особистий внесок кожного в спільну роботу.
Класний керівник
Лапаєва О.С.
Травень
2017р.












КАЛЕНДАР ПРОЕКТУ
Назва етапу
Діяльність на етапі
Партнери  в реалізації проекту
Шляхи реалізації
Термін виконан-ня
Стратегія проекту
1.     Задум проекту.
2.     Вибір  учителем теми.
3.     Формування провідної проблеми та дидактичної мети.
4.     Визначення типу проекту.
Класний керівник
Лапаєва О. С.
Виступ на МО вчителів початкових класів
Серпень
2016р.
Планування проекту
1.     Створення позитивного емоційного фону для роботи.
2.     Ознайомлення учнів  із загальною темою та провідною проблемою .
3.     Обговорення шляхів вирішення проблеми.
4.       Форма представлення результату.
5.     Визначення критеріїв оцінювання проектної діяльності учасників.
Класний керівник
Лапаєва О.С.,
учні 4 класу.
Година спілкування
Вересень
2016р.
Реалізація проекту
1.     Складання плану роботи над проектом.
2.     Визначення форм роботи.
3.     Виготовлення освітнього продукту.

Класний керівник
Лапаєва О. С. учні 4 класу, батьки
Участь у заходах відповідно до плану роботи
Вересень – травень
2016р. – 2017р.
Підсумок проекту
1.     Оформлення колажу.
2.     Захист проекту.
3.     Оцінювання проекту.
4.     Висновки.
Класний керівник
Лапаєва О. С., учні 4 класу, батьки
Творчий звіт



Травень
2017р.

ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
Дата
Заходи
Виконавці
01.09.16
Усний журнал «Це - наше і це - твоє!».
Учитель  Лапаєва О. С.,
 учні 4 класу ,  батьки
Вересень
Красноріченське  -  мала батьківщина
1.   Екскурсія «Стежками мого селища». Тема: «Визначні місця мого селища»
2.   День селища
·        Відвідування виставки декоративно-прикладного мистецтва майстринь  рідного краю.
·        Участь у святковій програмі.


Учитель  Лапаєва О. С.,
 учні 4 класу.

Муз. керівник будинку культури Зінова Р. М., учні
23.09.16
Позакласне читання.
Тема : Сторінками народної мудрості.
Учитель Лапаєва О. С.
Жовтень
«Українська осінь»
1.   Українські осінні свята . Свято Покрова
2.   Військово – патріотична гра «Джура». Посвята в козачата.
3.   Година спілкування до Дня захисника України  «Будемо навчатись, будемо зростати, рідній Україні славу здобувати»
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4класу
початкові класи
10.10.16
Година спілкування
«Народний побут, звичаї та традиції»
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4 класу.
13.10.16
Інтеграція знань.
Урок математики.   Тема: Закріплення прийомів письмового множення і ділення. Задачі на спільну роботу. Українські традиції. Символ врожаю, добробуту
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4 класу.
Жовтень-
листопад
Проект «Змінимо  країну разом»
У рамках Угоди  між Луганською, Львівською та Тернопільською областями.
Учитель  Лапаєва О. С.

04.11.16
Моя рідна  школа  - колиска добра, берегиня любові
1.     Екскурсія до шкільного музею  «Перегляд  сторінок  літопису школи».
2.     Виступ на ювілейному  святі.

Директор школи
Чекмарьова Л. В., учні 4 класу
09.11.16
Мова - жива скарбниця історії народу.
1.     Бесіда «Національна мова й культура»
2.Участь учнів у Міжнародному  конкурсі з української мови імені Петра  Яцика.

Учитель  Лапаєва О. С.,
Федоркова Л. В., учитель української мови та літератури
Листопад
Хай з різних міст ми, та народ – єдиний.
Написання листа четверокласникам Острівецької ЗОШ Теребовлянського району Тернопільської області.
Учитель  Лапаєва О.С.,
учні 4класу
Січень
Година спілкування.
День Соборності України
Учитель Лапаєва О. С.
Лютий
Подорож Україною
з використанням електронних ресурсів  на уроках природознавства.
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4класу
24.02.17.
Брейн –ринг
«Рідну землю, де живем, Україною зовем»
Учитель  Лапаєва О.С.,
учні 4класу
Березень- квітень
Зустріч весни в Україні
1.Розучування веснянок.
2.Світле свято – Великдень.
3.Пташині символи України.
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4класу
06.03.-10.03.17.
У гості до митця
1.Літературне читання .Тема:                Т.Г. Шевченко-поет і художник.
2.Конкурс малюнків до віршів Т.Г.Шевченка.
3.Виразне читання віршів поета.
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4класу
Квітень
Я у світі
Тема: Я – українець . Навчальний проект «Я пізнаю Україну»
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4класу
Травень
Родинне свято. «Бабусина скринька. Парад вишиванок»
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4класу
26.05.17.
Україна –моя країна
1.Колаж
2.Творчий звіт
Учитель  Лапаєва О.С.,
учні 4класу, батьки
Березень- квітень
Зустріч весни в Україні
1.Розучування веснянок.
2.Світле свято – Великдень.
3.Пташині символи України.
Учитель  Лапаєва О. С.,
учні 4класу

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Участь у проекті сприятиме формуванню ціннісних орієнтирів, а саме:
Ø ціннісного ставлення особистості до суспільства й держави;
Ø патріотизму, поваги до українських  звичаїв та обрядів, відчуття своєї незалежності до України;
Ø національної самосвідомості , віри в духовні сили та майбутнє України.

          Майстер - клас "Кластер - метод критичного мислення"
       

Немає коментарів:

Дописати коментар